Tuesday, May 22, 2012

You cannot make a million friends without make a few anemies:)

Dalam dua tiga hari ni sebahagian hari aku dihabiskan dengan menghadap dokumen-dokumen,surat-surat,fail-fail,dokumen-dokumen balik..jadi urusan ni tak terhenti kat rumah,kene la rajin-rajinkan diri ke pejabat kerajaan,bank,pejabat penghulu,kedai makan sebab lapar..round2 pekan  batu  gajah ni la.
Pekan ni pon tak la besar sangat...jalan2 skit je jumpe member,pusing sane pusing sini pon jumpe member.
ade member dari Facebook,member time skolah rendah even dari tempat keje.

ade ramai kawan memang best,buat hidup korang banyak arah tuju..takde la statik je,terperuk kat rumah macam pekasam.kalau tolong mak kat rumah pon bleh tahan lagi.tapi kuderat yang dimiliki disimpan jadi lemak tepu buat ape.hahaha.aku tabik peranan sosial network ni connecting people...dari jauh pon dah bley kenal-kenal.xpayah hantar surat,jimat cos lagi,lagi satu ade bende alah name Skype tu..boleh jugak bersembang dengan bermideumkan Pc or Laptop anda..agak2 rindu family kat cni boley la perantau tu gune kaedah ni nak jumpe mak ayah.

sejarah aku dalam penglibatan dalam sosial network ni..TADAA!!

----------------------------------------------------------------------------------------------

MYSPACE


myspace paling awal menambat hati aku.aku gune myspace ni dalam 3 tahun kot..myspace ni best sebab aku boleh manage ape2 hiasan,background,meletakkan kretiviti ke tahap tertinggi la masa tu.haha..malangnye myspce ni tak membantu aku untuk dapat seberapa banyak kawan seperti yang di perkatakan sehebatnya oleh pihak myspace ni.mungkin aku ni sebuk nak letk macam2 dalam profile sendri sampai tak amik peluang tu untuk tambah kawan.hahaha..pastu dah lame2,aku pon boring.dan aku akhiri penglibatan dalam myspace ni sebab 2 faktor.pertama,dah wujudnye Facebook.dan yang kedua sebab ade golongan GAY!!
diulangngi GAY!menyapa aku dan mintax nombor pelbagai..aku pon maki hamun dy,pastu delete sume info pasal aku dalam tu.dan cauuu!!


----------------------------------------------------------------------------------------
FRIENDSTER

Friendster.....eeeemmmmm..eeemmmmmm
susah nak diperkatakan.senang cakap.tak menarik..tah ape-ape.yang ade manusia serantau je dengan pic bukan-bukan.negara cam endon,bangla,philipin,myammar belambak dalam ni.aku pon tak tau kenapa dan aku terus blah dari sini..hahaha

-------------------------------------------------------------------------------------

FACEBOOK



"You cannot make a million friends without make a few anemies"
kate kate yang dipetik dalam citer SOCIAL NETWOK.idea yang tercetus oleh Mark Zuckerburg dan angkatanya..buat semua orang celik mata dengan ape itu sosial network.sape tak tau Facebook ni?name lain muka buku.ahaha..lepas lari dari Myspace aku join Fb ni.menarik jugak sebab ade banyak idea baru macam likes,poke,tag,IM dy pon ok..dalam fb la aku dapat menambah kawan-kawan sebanyak mungkin,even kawan kepada kawan,atau kawan kepada kawan punye kawan pon boleh jadi kawan aku.pening ??haha.dan kebanyakkan event pon boleh dimanagekan dekat sni.senang dan pantas.antara event yang berjaya ialah reunion kat Teluk Batik aritu.yang paling best,aku pencetus idea nak wat reunion ni.hahah..bangge sial la!sekarang pon masih gune laman sosial ni lagi..taktau la plak kalau Fb ni dah tutup ad ke laman sosial lain bley chalengge downg ni.hehe..

#tak tau nak cakap ape dah!

------------------------------------------------------------------------------------------

TWITTER


hah!yang ade simbol burung ni plak aku tak penah gune lagi.apela letak simbol burung..ingat owng nak berkicau2 ke.haha..aku ade akaun twitt ni tapi aku tak rajin nak bukak.malas dan tak berkesmpatan.dengar citer twiter ni dah menyaingngi facebook.cam ade perang pulak..jadi aku akan join pihak yang menang.haha..


--------------------------------------




KEJUTAN!!




apekah ini??hahaha..tahukah anda?Millat Facebook merupakanidea sebuah syarikat dari timur tengah yangdigunakan untuk menyaingi Facebook yang dikatakan produk Israel.meniru hampir sepenuhnye facebook.mereka mewujudkan laman sosial ni,khasnya bagi Muslim sendiri.malangnya..manusia sekarang mane fikir tentang kepentingan lain,mane yang popular dan diterime pakai oleh seluruh dunia akan didokong setinggi-tingginye..aku dulu dengar je ade MF ni.try jugak la buat,malangnye aku tak aktif pon..

kuasa mejoriti yang menentukan siape yang berhak berada dalam senarai mereka.jadi MF ni macam dipinggirkan je.kononye takde kelas la..aku pon tak tau yang lebih lanjut.mungkin bende ni aktif kat tanah arab tu ke.mane tau..hahaha..teruskan usaha MILLAT FACEBOOK!
--------------------------------------------
akhirkata,sosial network ni memang berbaloi dalam menambah kenalan dan mengeratkan hubungan.tapi pihak2 yahudi pon dah gunekan bende ni sebagai senjata rahsia dowang untuk lalaikan kita semua,especially Muslim.dan aku nak petik satu ayat dalam surah Al-Hujerat:10..


"sesungguhnya setiap muslim itu adlah bersaudara.maka damaikanlah mereka(yg berselilisih)
dan bertaqwalah kepada Allah agar kamu mendapat rahmat"


kalau Mark Zuckerberg bley carik jalan bagi mempersaudarakan Musim itu sendiri kenapa kita tak boleh??.

No comments:

Post a Comment