Tuesday, April 10, 2012

Keluh Kesah~

Aku baru balik dari reunion dengan member-member petang tadi.Letih ya amat.Tapi bukan tu yang aku nak cakapkan kat sini(jd tak payah la nak eksyen).bukak2 je lawan sosial Facebook.tetibe ade member post..

KUALA LUMPUR: Kerajaan hari ini memutuskan untuk menawarkan Bursary (dermasiswa) automatik kepada 1,609 lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang cemerlang memperoleh sekurang-kurangnya 9A+ dan ke atas. 

Statistik pencapaian 1,609 pelajar itu adalah 9A+ (1,020 orang), 10A+ (492 orang), 11A+ (90 orang) dan 12 A+ seramai tujuh orang. 



Jadi aku yang takde kene dalam hal biasiswa-biasiswa ni pon tekejut,walaupon keputusan SPM aku macam takde rezeki untuk biasiswa,tapi aku tak kesah sangat sebab memang patut pon..yang musykil semusykil-musykilnye kawan-kawan aku yang dapat semua A dalam SPM pon mengeluh..sepatutnye result macam dorang ni dah sah-sah dapat biasiswa..jadi mereka -mereka ni pon melenting la soksek sane sini nak tunjukan yang dorang tak brape puas hati..da dapat straight A's beb!sape x mengamuk kalau tak dapat biasiswa..yela bukan semua orang kaye sampai nak tampung kos belajar jauh-jauh tu.

Lebih merisaukan aku sekarang ni..setelah berfikir secara rasional dan kritisnye,aku risau dengan lambakkan orang pandai-pandai ni aku menutup terus peluang aku nak menonjol dalan akademik bila kat Universiti nanti.Bukan nak kate aku da menngaku kalah sebelum berusaha..tapi bayangkan,kalau yang pandai-pandai ni tmelambak kat IPTA ,jadi aku sebagai golongan kebanyakan macam aku ni agi la kene keras lagi dalam study nanti..maklum la nk chalen dengan yg tiktop.aduz~

No comments:

Post a Comment