Monday, November 19, 2012

Duit Duet

Selame aku hidup kat dunia ni,18 tahun da(alhamdulillah).Aku dah usha macam perubahan pada duit Malaysia.Mean dari rupe dy la.Tak silap aku dulu pon ade duit kertas nilai dy seribu ringgit.Baru baru ni pon duit da tuka lagi,tak silap aku taun lepas kot.Aku ade beberape ketidakpuasan hati kat duit baru ni.Dah banyak kali da aku terkene ngan duit baru ni.Terkene macam mane??




-------------------------------------------------------------------------------

Hari tu aku g makan kat kafe kat kolej,time tu memang berpusu pusu owng kat kafe,jadi makcik yang jage kaunter duit x menang tangan layan pelanggang dy.Tak membuang mase aku pon bayar la cepat2(let
ih berdiri kat citu).Bagi RM 50 kat mak cik,jadi baki dy dalam RM 40 something kan?tup tup aku dapat balik baki makcik tu bagi dalam RM 30 lebih je.Ape lagi dengan semangat nak mintak balik hak aku dalam RM 10 aku pon dengan konfiden cakap,"makcik tadi saya kasi RM 50,tapi baki yang makcik bagi ni tak cukp RM 10",kateku.Kemudian mak cik tu ngan muke yang sinis cakap"cube awak tengok balik baki duit tu betoi2..".(mungkin beliau gelak di dalam hati).Aku tengok balik baki tadi,rupe2nye duit baki tu ade duit kertas RM 20.malunye aku~then aku belah dari situ dan berharap dapat pindah ke kolej lain.Sebenarnye ,aku da tertipu ngan kaler duit kertas RM20 tu,hampir macm RM0 yang lame kaler dy.betoi x??or ak yang salah tengok time tu.Lagi stu duit syiling baru ni x best !klu kte dropkan ke lantai bunyi dy macam bunyi token funfair.hahah.ok tu je nk bagitau~
#kalau ad pengalaman sme siila la tulis kat komen,hahah

No comments:

Post a Comment